Projekty Innowacyjne PO KL
|
1
|
Priorytet / Działanie
|
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach / Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
|
2
|
Województwo
|
zachodniopomorskie
|
3
|
Instytucja Pośrednicząca
|
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
|
4
|
Tryb
|
konkursowy
|
5
|
Numer konkursu
|
1/9.2/IN/11
|
6
|
Wartość alokacji na konkurs
|
12 589 810,00 zł
|
7
|
Temat projektu innowacyjnego
|
Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego / regionalnego rynku pracy
|
8
|
Typ projektu
|
projekt innowacyjny testujący
|
9
|
Tytuł projektu
|
ICT (B)usiness to(2) (E)ducatioan czyli modernizacja oferty kształcenia zawodowego szkół o profilu informatycznym w powiązaniu z potrzebami lokalnego/regionalnego rynku pracy
|
10
|
Data podpisania umowy
|
12 589 810,00 zł
|
11
|
Strona www projektu/beneficjenta
|
www.spnt.pl
|
12
|
Beneficjent
|
Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny Sp. z o.o.
ul. Niemierzyńska 17a
71-441 Szczecin
|
13
|
Status prawny instytucji Beneficjenta
|
Spółka z o. o.
|
14
|
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Katarzyna Wiśniewska
Tel. 91 852 29 16
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
15
|
Okres realizacji projektu
|
01.08.2012 – 30.11.2015
|
16
|
Zakontraktowany budżet projektu
|
1 116 630,00 zł
|
17
|
Zwięzły opis produktu finalnego
|
Model ICT B2E tj. nowy model kształcenia zawodowego na kierunkach ICT oparty na systemowej i instytucjonalnej współpracy przedsiębiorców i nauczycieli obejmujący internetową platformę wymiany wiedzy o potrzebach i możliwościach zainteresowanych stron w formie: upowszechniania wyników cyklicznych badań nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców, organizacji cyklicznych szkoleń prowadzonych przez przedsiębiorców dla nauczycieli.
|
18
|
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie
|
GRUPA DOCELOWA:
użytkownicy produktu – szkoły zawodowe realizujące kształcenie w woj. zach. pom. w dziedzinie ICT, przedsiębiorcy ICT, instytucje, które zadeklarowały chęć wdrożenia modelu ICT B2E (wymiary: testowania- 1 szkoła, 5 przedsiębiorców, 1 instytucja, upowszechniania i włączenia-4 szkoły, 28 przedsiębiorców, 7 instytucji; docelowy: 5 szkół, 33 przedsiębiorców, 8 instytucji); odbiorcy produktu – nauczyciele (wymiary: testowania – 5 nauczycieli , upowszechniania i włączenia- 40 naucz. ; w. docelowy: testowanie + upowszechnianie=45 nauczycieli).
Projektem w wymiarze doc. objęte zostanie75% szkół realizujących kształcenie zawodowe na poziomie technik informatyk w woj.zach.pom,75% pracodawców zrzeszonych w klastrze ICT Pomorze Zach. i 25% nauczycieli przedmiotów IT z w/w szkół. W wymiarze test. nad wypracowaniem nowego instrumentu pracować będą nauczyciele z 1 szkoły (5 naucz. przed. zawodowych IT) i 5 pracodawców IT, z którą SPNT współpracuje od roku 2010, w obszarze organizacji praktyk zaw. dla uczniów w firmach z klastra ICT, tak aby na niewielkiej (ok. 20%) próbie ocenić działanie testowanego produktu. Dobór grupy wiąże się z problemami wskazanymi w pkt.3.1.1 w zakresie dostępu do form dokształcania i współpracy z firmami.
EMPOWERMENT- przedstawiciele grup doc. (nauczyciele i pracodawcy) będą uczestnikami cyklicznych badań, współautorami zmodyfikowanych programów kształcenia, pracodawcy będą trenerami na szkoleniach i autorami mat. dydakt. Dobór uczestników tj. nauczycieli i pracodawców odbędzie się poprzez zaproszenie do udziału w projekcie i weryfikację ich wykształcenia ICT i doświadczenia zawodowego (min. 5 lat w IT). We wszystkich fazach realizacji projektu odbiorcy produktu będą cyklicznie (kwartalnie) podsumowywać swoje opinie co do kształtu prod. fin.
|
19
|
Partnerzy krajowi
|
Nie dotyczy
|
20
|
Partnerzy zagraniczni
|
Nie dotyczy
|
21
|
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej
|
Nie dotyczy
|
22
|
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
PRZEDMIOTEM UPOWSZECHNIANIA będą: opracowane w projekcie wyniki diagnoz potrzeb przedsiębiorców w kontekście przygotowania zawodowego pracowników, opracowane przez przedsiębiorców programy szkoleń nauczycieli i zmodyfikowane programy kształcenia uczniów udostępniane jako dokumenty do pobrania on-line na platformie wymiany wiedzy. MAINSTREAMINGIEM objęty zostanie model ICT B2E jako instrument, który może być wykorzystywany w innych województwach w Polsce przez instytucje współpracujące z firmami ICT lub inne instytucje współpracujące z organizacjami branżowymi oraz edukacyjnymi np. klastrami, stowarzyszeniami, centrami doskonalenia nauczycieli.
Działania upowszechniające:
- Wywiady prasowe i w mediach elektronicznych informujące o zaletach i korzyściach stosowania modelu ICT B2E;
- rekrutacja poprzez media do udziału w szkoleniach min 40 nauczycieli, którzy odbędą dodatkowe kursy z nowych techn. ICT realizowane przez przeszkolonych nauczycieli;
-bezterminowe udostępnienie produktu - szkoleń na platformie e-learningowej.
Włączanie do głównego nurtu polityki:
- spotkania lobbingowe z decydentami: kuratoria oświaty i CDN w całym kraju;
- listy informacyjne do decydentów promujące nauczanie nowych techn. ICT w szk. zaw.IT opracowanych w oparciu o model ICT B2E;
- spotkania z przedst. instytucji deklarujących wdrożenie modelu ICT B2E - wprowadzenie prod. do praktyki, spotkania z użytk. mod.
|