Projekty Innowacyjne PO KL |
||
1 |
Priorytet / Działanie |
VIII/ Działanie 8.1 |
2 |
Województwo |
zachodniopomorskie |
3 |
Instytucja Pośrednicząca |
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie |
4 |
Tryb |
konkursowy |
5 |
Numer konkursu |
1/8.1.2/IN/11 |
6 |
Wartość alokacji na konkurs |
9 500 000,00 PLN |
7 |
Temat projektu innowacyjnego |
Metody utrzymania aktywności zawodowej pracowników w grupie wiekowej 50+ |
8 |
Typ projektu |
Projekt innowacyjny testujący |
9 |
Tytuł projektu |
PI- 50+ dla 50+ czyli Akademia rozwoju kompetencji w zakresie uczenia osób powyżej 50. roku życia |
10 |
Data podpisania umowy |
08.03.2012 r. |
11 |
Strona www projektu/beneficjenta |
www.cds.krakow.pl |
12 |
Beneficjent
|
Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. D. Bieńkowska, C. Ulasiński, J. Szymańska ul. Szlak 65/1004, 31-153 Kraków tel.12 623 77 40 |
13 |
Status prawny instytucji Beneficjenta |
Spółka cywilna prowadząca działalność w oparciu o umowę zawartą na podstawie KC-mikroprzedsiębiorstwo |
14 |
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Justyna Szymańska ul. Szlak 65/1004, 31-153 Kraków tel.12 623 77 40 e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
15 |
Okres realizacji projektu |
01.02.2012 – 31.01.2015 |
16 |
Zakontraktowany budżet projektu |
2 195 072,00 zł |
17 |
Zwięzły opis produktu finalnego |
Produktem finalnym będzie metodologia przygot.os.50+ do pracy trenerskiej i coachingowej na rzecz osób w zbliżonym wieku. Przyjmie ona postać zestawu elementów: Podprodukt A-scenariusz procedury kwalifikowania os. 50+ do ucz. w procesie przygotowania do roli trenera/coacha. Podprodukt B-scenariusz modułu wprowadzającego (w tym program szkoleń, warsztatów oraz spotkań dorad) Podprodukt C-scenariusz modułu rozwoju kompetencji trenerskich w pracy z 50+ (w tym program jw.) Podprodukt D-scenariusz modułu rozwoju kompetencji coachingowych (w tym program jw.) Podprodukt E-scenariusz modułu sprawdzającego (praktycznego): wskazówki dot. organizacji otwartych praktyk trenerskich oraz organizacji praktyk coachingowych oraz plan spotkań doradczych Podprodukt F-opis systemu doradztwa wspierania w wykorzystaniu nowych kompetencji dla absolwentów Akademii (plany spotkań doradczych) Podprodukt G-Podręcznik dla prowadzących proces szkol.-doradczy dla T/C w ramach Akademii zawierał będzie opis zasad prowadzenia całości procesu, zasad korzystania ze scenariuszy, wskazówki oraz porady dla os. prowadzących poszczególne moduły/zajęcia z programem szkolenia dla prowadzących proces szkol.-doradczy w ramach Akademii zawierał będzie szczegółowy plan, pakiet materiałów dla trenera i uczestników oraz zestaw ćwiczeń wraz w opisem. Produkt finalny zawierał .będzie dodatkowo elementy prezent. analizę specyfiki pracy ze względu na płeć osób szkolących i szkolonych (np. praca T. z gr.K,M, mieszaną, praca C. K/M z klientem K,M) Produkt finalny będzie funkcjonował zarówno w postaci drukowanej (przekazywanych w fazie upowszechniania i włączania),jak i elektronicznej (dostępny na stronie www projektu). |
18 |
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie |
Użytkownicy (U): a)wymiar docelowy – instytucje szkoleniowe i org. prowadzące .szkoły/kursy dla T/C z woj. zach-pom (558 inst. szkol.-na podst. Rejestru Instytucji Szkoleniowych) b)wymiar upowszechniania i włączania – przedstawiciele instytucji szkoleniowych i organizacji prowadzących szkoły/kursy dla T/C z woj.zach-pom-100 os.(40os. na konferencji; 60 os. na otwartych seminariach) z uwzględnieniem zróżnicowania subregion. c)wymiar testowania – 3 instytucje z woj. zach-pom., z czego każda będzie testowała produkt finalny na grupie 10os. Odbiorcy (O): a)wymiar docelowy – osoby pracujące 50+(KiM) z woj. zach-pom., posiadające motywację do roli T/C oraz kompetencje, które mogą przekazać innym os.50+; Pośrednio docelową grupą odbiorców będą wszystkie osoby pracujące 50+ z zach-pom., zainteresowane podnoszeniem kompetencji, które skorzystają z usług T/C (159 tys. os. 50+ aktywne zawodowo w 2010); b)wymiar upowszechniania i włączania – osoby prac. 50+(KiM) z woj. zach-pom., posiadające motywację do roli T/C oraz kompetencje, które mogą przekazać innym os.50+,ich liczba zależy od aktywności U w wymiarze upowszechniania i włączania – założenie, że minimum 5 instytucji rozpocznie realizację Akademii w fazie upowszechniania i włączania, co przekłada się na minimum 30 odbiorców; c)wymiar testowania – grupa 30 os.50+ posiadajaca motywację do roli T/C; kompetencje wpisujące się w zidentyfikowane potrzeby rozwoju kompetencji osób 50+ oraz predyspozycje edukacyjne; nieposiadające doświadczenia trenerskiego lub doświadczenia minim.-max 40h szkol. w ciągu ubiegłych 3 lat; rekrutacja z uwzględnieniem zróżnicowania płci (po min. 10 KiM) w celu analizy różnic płciowych w odbiorze produktu finalnego i testowania elementów dotyczących specyfiki pracy ze względu na płeć. |
19 |
Partnerzy krajowi |
Nie dotyczy |
20 |
Partnerzy zagraniczni |
Nie dotyczy |
21 |
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej |
Nie dotyczy |
22 |
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
Do upowszechniania i włączania przeznaczone wszystkie podprodukty (A-G). Działania upowszechniające ukierunkowane na publiczne i niepubliczne instytucje szkoleniowe z woj. zach-pom, włączenia wertykalne ukierunkowane na Instytucje Rynku Pracy, PUP i WUP w regionie. Cel upowszechniania: poinformowanie wszystkich instytucji szkoleniowych w regionie nt. wypracowanych produktów i wskazanie korzyści wynikających z ich wykorzystania we własnych działaniach szkoleniowych, szczególnie w przypadku organizacji prowadzących działania typu train the trainers. Cel działań włączających wertykalne: poinformowanie inst. zajmujących się aktywizacją zawodową i zlecających działania edukacyjne skierowane do osób 50+ o powstałej metodologii i konieczności uwzględnienia specyfiki pracy edukacyjnej z grupą osób 50+. Działania: - konferencja regionalna: Jak zwiększyć efektywność uczenia 50+ ; - 6 szkoleń otwartych – po 2 w każdym subregionie (dla inst. szkol. z terenu subregionów); - 6 spotkań otwartych z IRP, PUP, WUP, org. pracodawców i innymi instytucjami zlecającymi edukację osób 50+; - otwarte indywidualne konsultacje dla instytucji szkoleniowych zainteresowanych wykorzystaniem i wdrożeniem produktu finalnego; - akcja mailingowa informująca o Produkcie finalnym skierowana do IRP regionu; - strona www – zamieszczenie elektronicznej wersji produktów z filmem promującym produkt finalny; -broszura/przewodnik informacyjny z CD zawierający produkt finalny 600 szt.; -artykuły sponsor. promujące ideę adekwatnego i efektywnego uczenia 50+ oraz wypracowanej metodologii. |