Projekty Innowacyjne PO KL

1

Priorytet / Działanie

Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach / Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

2

Województwo

zachodniopomorskie

3

Instytucja Pośrednicząca

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

4

Tryb

konkursowy

5

Numer konkursu

1/9.2/IN/11

6

Wartość alokacji na konkurs

12 589 810,00 zł

7

Temat projektu innowacyjnego

Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego / regionalnego rynku pracy

8

Typ projektu

Projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym

9

Tytuł projektu        

Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych

10

Data podpisania umowy

16 maja 2012 r.

11

Strona www projektu/beneficjenta

http://www.zawodoweszkolnictwo.pl/

http://www.europil.pl/

12

Beneficjent

 

Elżbieta Pilch EUROPIL

ul. Gwarna 52/5, 70-789 Szczecin

tel./fax (91) 81 37 607

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

13

Status prawny instytucji Beneficjenta

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą – mikro przedsiębiorstwo

14

Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta

 

Elżbieta Pilch – kierownik projektu

tel. (91) 81 37 607

ul. Gwarna 52/5, 70-789 Szczecin

tel./fax (91) 81 37 607

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

15

Okres realizacji projektu

01.04.2012 – 30.06.2015

16

Zakontraktowany budżet projektu

2 512 930,00 zł

17

Zwięzły opis produktu finalnego

Innowacyjny model dostosowywania treści multimedialnych do potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim na potrzeby kształcenia zawodowego, składający się z:

- metodologii dostosowania treści multimedialnych do osób niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim w zakresie kształcenia zawodowego w oparciu o doświadczenia brytyjskie;

- podręcznik metodyczny dla nauczycieli prowadzących lekcje z osobami niepełnosprawnymi umysłowo w stopniu lekkim w ZSZ wraz z modelowymi konspektami zajęć do przedmiotów zawodowych;

- platforma multimedialna (edukacyjno-informacyjna) pełniąca funkcję w zakresie pośredniczenia informowaniu o ofertach pracy i praktyk dla osób niepełnosprawnych umysłowo uczęszczających do ZSZ;

- publikacja dotycząca wykorzystania multimedialnych narzędzi wsparcia dla osób niepełnosprawnych umysłowo w kształceniu zawodowym;

- 2 programy szkoleń dla nauczycieli (szkolenia techniczne związane z obsługą narzędzi, szkolenia miękkie dotyczące barier w korzystaniu z multimediów w pracy z osobami niepełnosprawnymi umysłowo) inspirowane rozwiązaniami stosowanymi w Wielkiej Brytanii.

18

Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie

UŻYTKOWNICY – dyrektorzy i nauczyciele przedmiotów zawodowych i kierownicy kształcenia zawodowego w ZSZ w województwie Zachodniopomorskim współpracujący z osobami niepełnosprawnymi umysłowo:

- wymiar testowania – 5 nauczycieli przedmiotów zawodowych (3K, 2M);

- wymiar upowszechniania – 30 osób (nauczyciele kształcenia zawodowego - szkolenia) + min. 160 osób (seminaria: dyrektorzy, nauczyciele i kierownicy kształcenia zawodowego);
-
wymiar docelowy – ok. 664 osoby w 89 ZSZ (w tym 18 ZSZ specjalnych);

ODBIORCY – uczniowie niepełnosprawni umysłowo w stopniu lekkim z ZSZ z województwie zachodniopomorskim w wieku 16-25;

- wymiar testowania – 10osób (6M,4K)
-
wymiar upowszechniania – 50 osób                                       - wymiar docelowy – 768 osób.

19

Partnerzy krajowi

  1. 1)AG Doradztwo Adam Górski - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, ul. Lelewela 28, 61-409 Poznań
  2. 2)Doradztwo Społeczne i Gospodarcze Krzysztof Bondyra - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo,
    ul. Św. Wojciech 22/24 m.7, 61-749 Poznań
  3. 3)Powiat Koszaliński – wspólnota samorządowa – powiat; ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

20

Partnerzy zagraniczni

Olga Mausch-Dębowska - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, 3/1 630 Govan Road, G51 2AQ Glasgow, UK - Wielka Brytania
- firma badawczo-konsultingowa, zajmująca się zarządzaniem w edukacji zawodowej, narzędziami ICT w edukacji. Firma prowadzona przez eksperta w zakresie multimediów i kształcenia zawodowego dr Olgę Mausch-Dębowską (University of Glasgow).

21

Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej

Projekt zakłada współpracę z firmą badawczo-konsultingową z Wielkiej Brytanii. Doświadczenie i wiedza Partnera ograniczy ryzyko niepowodzenia realizacji założonych celów. Ponadto implementacja dobrych praktyk w dziedzinie multimediów z terenu Wielkiej Brytanii pozwoli uniknąć błędów przy opracowywaniu modelu. Partner uczestniczył w przygotowywaniu założeń, planowaniu działań, ma wiedzę o warunkach realizacji projektu, podpisał z Wnioskodawcą list intencyjny.

Zadania:
- wsparcie ekspercie – spotkanie w Polsce z ekspertem zagranicznym przy opracowaniu wstępnej i finalnej wersji produktu oraz strategii wdrażania proj.
- 2 wyjazdy studyjne do Wielkiej Brytanii (kadra projektu + nauczyciele ZSZ – 10 os.) -zapoznanie kadr i nauczycieli z najnowocześniejszymi brytyjskimi metodami nauczania w kształceniu zawodowym specjalnym (m.in. wykorzystanie ICT, inne nietradycyjne metody) oraz wskazanie modelowych rozwiązań pomocnych przy opracowywaniu modelu dostosowania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych umysłowo

- analiza rozwiązań brytyjskich w zakresie eyetrackingu.

22

Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych

 

 

 

 

 

 

 

Realizowane 2-fazowo zgodnie z planem będącym elementem „Strategii wdrażania proj.…”.

Cel I FAZY - wzbudzenie zainteresowania projektem i upowszechnienie rezultatów cząstkowych:
- uruchomienie, moderowanie i promocję platformy – będącego podstawowym źródłem informacji o postępie prac i powstałych produktach                                                                                  - wysyłkę pakietów informacyjnych nt. rezultatów cząstkowych (pocztą tradycyjną i elektroniczną)
-media relations – budowa komunikatów prasowych, kontakty z mediami regionalnymi i specjalistycznymi

Cel II FAZY - realizacja STRATEGII UPOWSZECHNIANIA I WŁĄCZANIA PRODUKTU FINALNEGO DO POLITYKI poprzez:
-intensyfikację działań z I fazy w odniesieniu do produktu finalnego
-wydruk i upowszechnienie publikacji dotyczących multimedialnych narzędzi kształcenia zawodowego (500szt)
-szkolenia dla nauczycieli kształcenia zawodowego (30 os., 24h, 3dni x 8hx3gr. po 10 os                                                                             -4 seminaria dyrektorów szkół, nauczycieli i kierowników kształcenia zawodowego oraz innych zainteresowanych wypracowanymi produktami w subregionach: koszalińskim, stargardzkim, szczecińskim, m. Szczecin. (4xmin.40os,6h)                                                                       -warsztaty dla 50 uczniów (4h, prowadzone przez Asystenta Kierownika Projektu)                                 -4 szkolenia dla pracodawców w subregionach dotyczące zatrudniania osób niepełnosprawnych umysłowo (bariery i korzyści)-4x20os. 6h)                                                               -konferencja kończąca projekt w Koszalinie dla użytkowników i odbiorców produktu (100 os.).