Projekty Innowacyjne PO KL
|
1
|
Priorytet / Działanie
|
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach / Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
|
2
|
Województwo
|
zachodniopomorskie
|
3
|
Instytucja Pośrednicząca
|
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
|
4
|
Tryb
|
konkursowy
|
5
|
Numer konkursu
|
1/9.2/IN/11
|
6
|
Wartość alokacji na konkurs
|
12 589 810,00 zł
|
7
|
Temat projektu innowacyjnego
|
Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego / regionalnego rynku pracy
|
8
|
Typ projektu
|
Projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym
|
9
|
Tytuł projektu
|
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
|
10
|
Data podpisania umowy
|
16 maja 2012 r.
|
11
|
Strona www projektu/beneficjenta
|
http://www.zawodoweszkolnictwo.pl/
http://www.europil.pl/
|
12
|
Beneficjent
|
Elżbieta Pilch EUROPIL
ul. Gwarna 52/5, 70-789 Szczecin
tel./fax (91) 81 37 607
e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
13
|
Status prawny instytucji Beneficjenta
|
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą – mikro przedsiębiorstwo
|
14
|
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Elżbieta Pilch – kierownik projektu
tel. (91) 81 37 607
ul. Gwarna 52/5, 70-789 Szczecin
tel./fax (91) 81 37 607
e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
15
|
Okres realizacji projektu
|
01.04.2012 – 30.06.2015
|
16
|
Zakontraktowany budżet projektu
|
2 512 930,00 zł
|
17
|
Zwięzły opis produktu finalnego
|
Innowacyjny model dostosowywania treści multimedialnych do potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim na potrzeby kształcenia zawodowego, składający się z:
- metodologii dostosowania treści multimedialnych do osób niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim w zakresie kształcenia zawodowego w oparciu o doświadczenia brytyjskie;
- podręcznik metodyczny dla nauczycieli prowadzących lekcje z osobami niepełnosprawnymi umysłowo w stopniu lekkim w ZSZ wraz z modelowymi konspektami zajęć do przedmiotów zawodowych;
- platforma multimedialna (edukacyjno-informacyjna) pełniąca funkcję w zakresie pośredniczenia informowaniu o ofertach pracy i praktyk dla osób niepełnosprawnych umysłowo uczęszczających do ZSZ;
- publikacja dotycząca wykorzystania multimedialnych narzędzi wsparcia dla osób niepełnosprawnych umysłowo w kształceniu zawodowym;
- 2 programy szkoleń dla nauczycieli (szkolenia techniczne związane z obsługą narzędzi, szkolenia miękkie dotyczące barier w korzystaniu z multimediów w pracy z osobami niepełnosprawnymi umysłowo) inspirowane rozwiązaniami stosowanymi w Wielkiej Brytanii.
|
18
|
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie
|
UŻYTKOWNICY – dyrektorzy i nauczyciele przedmiotów zawodowych i kierownicy kształcenia zawodowego w ZSZ w województwie Zachodniopomorskim współpracujący z osobami niepełnosprawnymi umysłowo:
- wymiar testowania – 5 nauczycieli przedmiotów zawodowych (3K, 2M);
- wymiar upowszechniania – 30 osób (nauczyciele kształcenia zawodowego - szkolenia) + min. 160 osób (seminaria: dyrektorzy, nauczyciele i kierownicy kształcenia zawodowego); - wymiar docelowy – ok. 664 osoby w 89 ZSZ (w tym 18 ZSZ specjalnych);
ODBIORCY – uczniowie niepełnosprawni umysłowo w stopniu lekkim z ZSZ z województwie zachodniopomorskim w wieku 16-25;
- wymiar testowania – 10osób (6M,4K) - wymiar upowszechniania – 50 osób - wymiar docelowy – 768 osób.
|
19
|
Partnerzy krajowi
|
- 1)AG Doradztwo Adam Górski - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, ul. Lelewela 28, 61-409 Poznań
- 2)Doradztwo Społeczne i Gospodarcze Krzysztof Bondyra - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo,
ul. Św. Wojciech 22/24 m.7, 61-749 Poznań
- 3)Powiat Koszaliński – wspólnota samorządowa – powiat; ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
|
20
|
Partnerzy zagraniczni
|
Olga Mausch-Dębowska - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, 3/1 630 Govan Road, G51 2AQ Glasgow, UK - Wielka Brytania - firma badawczo-konsultingowa, zajmująca się zarządzaniem w edukacji zawodowej, narzędziami ICT w edukacji. Firma prowadzona przez eksperta w zakresie multimediów i kształcenia zawodowego dr Olgę Mausch-Dębowską (University of Glasgow).
|
21
|
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej
|
Projekt zakłada współpracę z firmą badawczo-konsultingową z Wielkiej Brytanii. Doświadczenie i wiedza Partnera ograniczy ryzyko niepowodzenia realizacji założonych celów. Ponadto implementacja dobrych praktyk w dziedzinie multimediów z terenu Wielkiej Brytanii pozwoli uniknąć błędów przy opracowywaniu modelu. Partner uczestniczył w przygotowywaniu założeń, planowaniu działań, ma wiedzę o warunkach realizacji projektu, podpisał z Wnioskodawcą list intencyjny.
Zadania: - wsparcie ekspercie – spotkanie w Polsce z ekspertem zagranicznym przy opracowaniu wstępnej i finalnej wersji produktu oraz strategii wdrażania proj. - 2 wyjazdy studyjne do Wielkiej Brytanii (kadra projektu + nauczyciele ZSZ – 10 os.) -zapoznanie kadr i nauczycieli z najnowocześniejszymi brytyjskimi metodami nauczania w kształceniu zawodowym specjalnym (m.in. wykorzystanie ICT, inne nietradycyjne metody) oraz wskazanie modelowych rozwiązań pomocnych przy opracowywaniu modelu dostosowania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych umysłowo
- analiza rozwiązań brytyjskich w zakresie eyetrackingu.
|
22
|
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
Realizowane 2-fazowo zgodnie z planem będącym elementem „Strategii wdrażania proj.…”.
Cel I FAZY - wzbudzenie zainteresowania projektem i upowszechnienie rezultatów cząstkowych: - uruchomienie, moderowanie i promocję platformy – będącego podstawowym źródłem informacji o postępie prac i powstałych produktach - wysyłkę pakietów informacyjnych nt. rezultatów cząstkowych (pocztą tradycyjną i elektroniczną) -media relations – budowa komunikatów prasowych, kontakty z mediami regionalnymi i specjalistycznymi
Cel II FAZY - realizacja STRATEGII UPOWSZECHNIANIA I WŁĄCZANIA PRODUKTU FINALNEGO DO POLITYKI poprzez: -intensyfikację działań z I fazy w odniesieniu do produktu finalnego -wydruk i upowszechnienie publikacji dotyczących multimedialnych narzędzi kształcenia zawodowego (500szt) -szkolenia dla nauczycieli kształcenia zawodowego (30 os., 24h, 3dni x 8hx3gr. po 10 os -4 seminaria dyrektorów szkół, nauczycieli i kierowników kształcenia zawodowego oraz innych zainteresowanych wypracowanymi produktami w subregionach: koszalińskim, stargardzkim, szczecińskim, m. Szczecin. (4xmin.40os,6h) -warsztaty dla 50 uczniów (4h, prowadzone przez Asystenta Kierownika Projektu) -4 szkolenia dla pracodawców w subregionach dotyczące zatrudniania osób niepełnosprawnych umysłowo (bariery i korzyści)-4x20os. 6h) -konferencja kończąca projekt w Koszalinie dla użytkowników i odbiorców produktu (100 os.).
|