Projekty Innowacyjne PO KL

1

Priorytet / Działanie

Priorytet VIII

Działanie 8.1.2

2

Województwo

zachodniopomorskie

3

Instytucja Pośrednicząca

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

4

Tryb

konkursowy

5

Numer konkursu

1/8.1.2/IN/11

6

Wartość alokacji na konkurs

9 500 000,00 PLN

7

Temat projektu innowacyjnego

Wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki

8

Typ projektu

projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym

9

Tytuł projektu        

Innowacyjne nauczanie szansą na wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki

10

Data podpisania umowy

11.04.2012

11

Strona www projektu/beneficjenta

http://www.nauka-dla-biznesu.pl/index.php?start=4

12

Beneficjent

 

Centrum Transferu Wiedzy i Technologii Uniwersytetu Szczecińskiego Sp. z .o.o.

ul. Mickiewicza 64

Szczecin 71-101

13

Status prawny instytucji Beneficjenta

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – mikro przedsiębiorstwo

14

Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta

Sebastian Majewski

ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin

501 331 388; 91 444 19 62

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

15

Okres realizacji projektu

01.04.2012- 31.03.2015

16

Zakontraktowany budżet projektu

1 295 726,00 zł

17

Zwięzły opis produktu finalnego

W skład produktu finalnego wchodzą:

-metodologia oprac. studiów przypadku we współpracy z przedsiębiorstwami (podręcznik dobrych praktyk),

-aplikacja KST wraz z podręcznikiem użytkowania (samouczkiem korzystania z KST) – stanowiąca innowacyjną formę łączenia i wykorzystania wiedzy teoretycznej i praktycznej gosp. dla nauki oraz rozwiązywania konkretnych problemów przedsiębiorców.

Aplikacja będzie rozwiązaniem ,gdzie przy wykorzystaniu nowatorskich i oryginalnych narzędzi dydaktycznych, odkrywczych form przekazywania wiedzy, doświadczeń i umiejętności kształcenie stud. przebiega w warunkach maks. zbliżonych do rzeczywistości. Jednocześnie aplikacja ta pozwoli przedsiębiorstwo na przedstawienie nurtujących ich problemów i oczekiwanie na wsparcie w ich rozwiązaniu ze strony nauki. Aplikacja będzie umożliwiała dodawanie nowych studiów przypadków z różnych dziedzin przez zarejestrowanie użytkowników, natomiast będzie testowana w obszarze przedsiębiorstw związanych z ekonomią, zarządzaniem i techn. Informacyjnymi.

Stworzona aplikacja pozwoli na zwiększenie stopnia zrozumienia dla proc. rynkowych, sposobów komercjalizacji technologii oraz działania przedsiębiorstw przez studentów jak i pracowników naukowych uczelni. Rozwijane będą także programy nauczania w kierunku praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Pozwoli to skorelować zasadnicze cele proj. z celami działania to jest wzmocnieniem współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i sektorem nauki.

18

Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie

UŻYTKOWNICY (pracownicy naukowo-dydaktyczni uczelni):

-grupa testujące – 4 osoby (2K)

- grupa docelowa – minimum 400 osób (200K)

ODBIORCY:

Studenci:

- grupa testująca – 40 osób (20K)

- grupa docelowa – minimum 2000 osób (1000K)

Przedsiębiorcy:

- grupa testująca – 4 przedsiębiorstwa

- grupa docelowa – minimum 100 przedsiębiorstw.

Wskazana liczebność gr. docelowej dotyczy tylko użytkowników i odbiorców, którzy się zarejestrują (czyli aktywnie skorzystają) z KST. Produkt finalny będzie jednak dostępny dla wszystkich pracowników naukowo-dydaktycznych woj. zachodniopomorskiego.

19

Partnerzy krajowi

Uniwersytet Szczeciński

20

Partnerzy zagraniczni

Institute for Systemic Management and Public Governance at University of St. Gallen

Dufourstrasse 40a, St. Gallen, Switzerland

oraz

The Institute for Work, Skills and Training at the University of Duisburg-Essen

Forsthausweg. 2, LE 624, 47057 Duisburg, Germany

Wybór Partnerów zagranicznych wynika z ich doświadczenia w stosowaniu metody nauczania opartej na studiach przypadków. Partnerzy zagr. będą uczestniczyli w pracach zespołu ekspertów oraz w międzynar. seminariach i warsztatach. Model współpracy to wymiana informacji i doświadczeń. Wspólnie podejmowane działania to: organizowanie seminaria i warsztaty, adaptowanie elementów rozwiązań wypracowanych u Partnerów

21

Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej

Budowa międzynarodowego zespołu ekspertów (Polska, Szwajcaria, Niemcy), skład 6 os. – po 2 os. z 3 uczelni partnerskich. Kompetencje: merytoryczna opieka nad proj. (kw. 2012) (lider w porozumieniu z partnerami)

Wizyty studyjne w instytucjach partnerów w celu przeprowadzenia pogłębionych badań ankietowych oraz zyskania niezbędnych materiałów do opracowania metodologii tworzenia i wykorzystania case study w procesie nauczania (czerwiec –lip. 2012) (lider w porozumieniu z part.)

22

Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych

 

PRZEDMIOTEM UPOWSZECHNIENIA I WŁĄCZENIA DO POLITYKI będzie produkt finalny w końcowym etapie projektu, opinie w trakcie jego trwania (przedsiębiorcy, naukowcy i studenci) oraz raporty, które będą na bieżąco zamieszczane w serwisie intern. Projektu, rozpowszechnione podczas seminariów łączących praktykę biznesową z nauką. Wsparciem na etapie upowszechnienia oraz włączenia produktu do polityki zostaną objęte uczelnie wyższe (pracownicy naukowo-dydaktyczni i studenci) i przedsiębiorstwa woj. zachodniopomorskiego.

Koszty, jakie niosłaby replikacja oraz masowe stosowanie produktu to:

-ze strony potencjalnych użytkowników i odbiorców-koszty dostępu do Internetu,

- ze strony admin. – koszt utrzymania domeny, serw. intern. oraz konserwacji oprogramowania.

Rozpowszechnienie idei i możliwości kreatora libacji projektu poprzez (lider):

•Serwis internetowy projektu

•Mailing do potencjalnych użytkowników i odbiorców

•Konferencja prasowa,

•Listy informacyjne kierowane do potencjalnych użytkowników i odbiorców

•Otwarte seminaria z funkcjonowania kreatora