Projekty Innowacyjne PO KL |
||
1 |
Priorytet / Działanie |
Priorytet VIII Działanie 8.1.2 |
2 |
Województwo |
zachodniopomorskie |
3 |
Instytucja Pośrednicząca |
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie |
4 |
Tryb |
konkursowy |
5 |
Numer konkursu |
1/8.1.2/IN/11 |
6 |
Wartość alokacji na konkurs |
9 500 000,00 PLN |
7 |
Temat projektu innowacyjnego |
Wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki |
8 |
Typ projektu |
projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym |
9 |
Tytuł projektu |
Innowacyjne nauczanie szansą na wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki |
10 |
Data podpisania umowy |
11.04.2012 |
11 |
Strona www projektu/beneficjenta |
|
12 |
Beneficjent
|
Centrum Transferu Wiedzy i Technologii Uniwersytetu Szczecińskiego Sp. z .o.o. ul. Mickiewicza 64 Szczecin 71-101 |
13 |
Status prawny instytucji Beneficjenta |
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – mikro przedsiębiorstwo |
14 |
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta |
Sebastian Majewski ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin 501 331 388; 91 444 19 62 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
15 |
Okres realizacji projektu |
01.04.2012- 31.03.2015 |
16 |
Zakontraktowany budżet projektu |
1 295 726,00 zł |
17 |
Zwięzły opis produktu finalnego |
W skład produktu finalnego wchodzą: -metodologia oprac. studiów przypadku we współpracy z przedsiębiorstwami (podręcznik dobrych praktyk), -aplikacja KST wraz z podręcznikiem użytkowania (samouczkiem korzystania z KST) – stanowiąca innowacyjną formę łączenia i wykorzystania wiedzy teoretycznej i praktycznej gosp. dla nauki oraz rozwiązywania konkretnych problemów przedsiębiorców. Aplikacja będzie rozwiązaniem ,gdzie przy wykorzystaniu nowatorskich i oryginalnych narzędzi dydaktycznych, odkrywczych form przekazywania wiedzy, doświadczeń i umiejętności kształcenie stud. przebiega w warunkach maks. zbliżonych do rzeczywistości. Jednocześnie aplikacja ta pozwoli przedsiębiorstwo na przedstawienie nurtujących ich problemów i oczekiwanie na wsparcie w ich rozwiązaniu ze strony nauki. Aplikacja będzie umożliwiała dodawanie nowych studiów przypadków z różnych dziedzin przez zarejestrowanie użytkowników, natomiast będzie testowana w obszarze przedsiębiorstw związanych z ekonomią, zarządzaniem i techn. Informacyjnymi. Stworzona aplikacja pozwoli na zwiększenie stopnia zrozumienia dla proc. rynkowych, sposobów komercjalizacji technologii oraz działania przedsiębiorstw przez studentów jak i pracowników naukowych uczelni. Rozwijane będą także programy nauczania w kierunku praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Pozwoli to skorelować zasadnicze cele proj. z celami działania to jest wzmocnieniem współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i sektorem nauki. |
18 |
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie |
UŻYTKOWNICY (pracownicy naukowo-dydaktyczni uczelni): -grupa testujące – 4 osoby (2K) - grupa docelowa – minimum 400 osób (200K) ODBIORCY: Studenci: - grupa testująca – 40 osób (20K) - grupa docelowa – minimum 2000 osób (1000K) Przedsiębiorcy: - grupa testująca – 4 przedsiębiorstwa - grupa docelowa – minimum 100 przedsiębiorstw. Wskazana liczebność gr. docelowej dotyczy tylko użytkowników i odbiorców, którzy się zarejestrują (czyli aktywnie skorzystają) z KST. Produkt finalny będzie jednak dostępny dla wszystkich pracowników naukowo-dydaktycznych woj. zachodniopomorskiego. |
19 |
Partnerzy krajowi |
Uniwersytet Szczeciński |
20 |
Partnerzy zagraniczni |
Institute for Systemic Management and Public Governance at University of St. Gallen Dufourstrasse 40a, St. Gallen, Switzerland oraz The Institute for Work, Skills and Training at the University of Duisburg-Essen Forsthausweg. 2, LE 624, 47057 Duisburg, Germany Wybór Partnerów zagranicznych wynika z ich doświadczenia w stosowaniu metody nauczania opartej na studiach przypadków. Partnerzy zagr. będą uczestniczyli w pracach zespołu ekspertów oraz w międzynar. seminariach i warsztatach. Model współpracy to wymiana informacji i doświadczeń. Wspólnie podejmowane działania to: organizowanie seminaria i warsztaty, adaptowanie elementów rozwiązań wypracowanych u Partnerów |
21 |
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej |
Budowa międzynarodowego zespołu ekspertów (Polska, Szwajcaria, Niemcy), skład 6 os. – po 2 os. z 3 uczelni partnerskich. Kompetencje: merytoryczna opieka nad proj. (kw. 2012) (lider w porozumieniu z partnerami) Wizyty studyjne w instytucjach partnerów w celu przeprowadzenia pogłębionych badań ankietowych oraz zyskania niezbędnych materiałów do opracowania metodologii tworzenia i wykorzystania case study w procesie nauczania (czerwiec –lip. 2012) (lider w porozumieniu z part.) |
22 |
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
PRZEDMIOTEM UPOWSZECHNIENIA I WŁĄCZENIA DO POLITYKI będzie produkt finalny w końcowym etapie projektu, opinie w trakcie jego trwania (przedsiębiorcy, naukowcy i studenci) oraz raporty, które będą na bieżąco zamieszczane w serwisie intern. Projektu, rozpowszechnione podczas seminariów łączących praktykę biznesową z nauką. Wsparciem na etapie upowszechnienia oraz włączenia produktu do polityki zostaną objęte uczelnie wyższe (pracownicy naukowo-dydaktyczni i studenci) i przedsiębiorstwa woj. zachodniopomorskiego. Koszty, jakie niosłaby replikacja oraz masowe stosowanie produktu to: -ze strony potencjalnych użytkowników i odbiorców-koszty dostępu do Internetu, - ze strony admin. – koszt utrzymania domeny, serw. intern. oraz konserwacji oprogramowania. Rozpowszechnienie idei i możliwości kreatora libacji projektu poprzez (lider): •Serwis internetowy projektu •Mailing do potencjalnych użytkowników i odbiorców •Konferencja prasowa, •Listy informacyjne kierowane do potencjalnych użytkowników i odbiorców •Otwarte seminaria z funkcjonowania kreatora |