Projekty Innowacyjne PO KL |
||
1 |
Priorytet / Działanie |
VIII/ Działanie 8.1 |
2 |
Województwo |
zachodniopomorskie |
3 |
Instytucja Pośrednicząca |
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie |
4 |
Tryb |
konkursowy |
5 |
Numer konkursu |
1/8.1.2/IN/11 |
6 |
Wartość alokacji na konkurs |
9 500 000,00 PLN |
7 |
Temat projektu innowacyjnego |
Wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki |
8 |
Typ projektu |
Projekt innowacyjny testujący |
9 |
Tytuł projektu |
Komercjalizacja wiedzy drogą do skutecznej współpracy naukowców i przedsiębiorców województwa zachodniopomorskiego |
10 |
Data podpisania umowy |
01.02.2012 r. |
11 |
Strona www projektu/beneficjenta |
www.investin.pl |
12 |
Beneficjent
|
INVESTIN Sp. z o.o. ul. Aleje Jerozolimskie 51/5 00-697 Warszawa tel. 22 835 77 33 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
13 |
Status prawny instytucji Beneficjenta |
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – mikro przedsiębiorstwo |
14 |
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Agnieszka Gaworek ul. Aleje Jerozolimskie 51/5, 00-697 Warszawa tel. 22 224 08 85 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
15 |
Okres realizacji projektu |
od 01.02.2012 do 31.12.2013 |
16 |
Zakontraktowany budżet projektu |
1 606 150,00 zł |
17 |
Zwięzły opis produktu finalnego |
Internetowa Gra Symulacyjna (IGS) będzie miała formę aplikacji o funkcjach platformy internetowej, która wiernie odtworzy środowisko ekonomiczne i zachowania rynkowe. Na platformie działać będą aktorzy mający odpowiedniki w rzeczywistości – m.in. INWESTORZY (Przedsiębiorcy, Aniołowie Biznesu etc.), UCZELNIE, RZECZNICY PATENTOWI, BANKI, DORADCY – wraz z ich regułami i przepisami. Rolę tę będą pełniły osoby faktycznie zajmujące się procesami komercjalizacji i posiadający odpowiednią wiedzę. Natychmiastowy i nieskomplikowany kontakt z ekspertami w dziedzinie stworzy nieocenione możliwości nauki poprzez działanie. Pozwoli również na natychmiastową korekcje błędów poprzez obserwację ruchów ekspertów. Potencjalny inwentor (pracownik naukowy, student, absolwent) za pomocą IGS dokona wirtualnej komercjalizacji wybranego przez siebie rozwiązania innowacyjnego, z różnych dziedzin nauki. Grę rozpocznie od do uszczegółowienia profilu. Uczestnik IGS pozna samodzielnie całą „ścieżkę komercjalizacji” i na swoich błędach nauczy się skutecznego i poprawnego postępowania. |
18 |
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie |
1. wymiar docelowy 23843 osób (pracownicy naukowi i naukowo-dydaktyczni uczelni wyższych i pracownicy naukowi jednostek naukowych województwa zachodniopomorskiego – prowadzący badania w ramach pracy na uczelni, nieposiadający wystarczającej wiedzy do skomercjalizowania własnych badań i wynalazków; doktoranci, którzy dysertację dr poświęcają na badania i wynalazki, które mogą być skomercjalizowane; studenci kierunków inżynieryjnych i technicznych, ścisłych, inform., zainteresowani komercjalizacja badań) 2. testowanie - 30 O, po 10 przedstawicieli, 3 grupy, 16K; 3. upowszechnianie i włączanie - 30 O(konsultacje); 30 O (panel dyskusyjny); 75 O (seminaria), 30 O (konferencja) UŻYTKOWNICY – 10 (jednostki naukowe, w tym m.in. CTT, Inkubatory Przedsiębiorczości i uczelnie. Instytucje zajmujące się komercjalizacją badań i wynalazków. 1. wymiar docelowy – wszystkie uczelnie wyższe i jednostki naukowe województwa zachodniopomorskiego, prowadzące badania naukowe, pracujące nad wynalazkami, posiadające potencjał innow. I charakteryzujące się wiedzą nt. komercjalizacji. 2. testowanie – 15 prac. U 3. upowszechnianie i włączanie - 5 prac. 5 U (panel dyskusyjny), 40 prac 10 U (konferencja); 5 prac. 5 U (warsztaty); 10U (szkolenia). |
19 |
Partnerzy krajowi |
Fundacja Zaawansowanych Technologii ul. Antoniego Fontany 12/1, 01-885 Warszawa Fundacja została wybrana jako partner ze względu na obszar działalności oraz doświadczenie w merytorycznym zakresie projektu, pomoże w nawiązaniu współpracy z uczelniami, wniesie cenne dla projektu zasoby ludzkie i wypracuje modele komercjalizacji |
20 |
Partnerzy zagraniczni |
Nie dotyczy |
21 |
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej |
Nie dotyczy |
22 |
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
Przedmiotem upowszechniania i włączania do polityki to Internetowa Gra Symulacyjna. Centra i parki technologiczne będą mogły wykorzystywać grę w miejsce szkoleń. Uczelnie natomiast mogą dzięki niej uruchomić międzywydziałowe zajęcia on-line. |