and
Get Adobe Flash player

 

Projekty Innowacyjne PO KL

1

Priorytet / Działanie

IX/Działanie 9.2

2

Województwo

zachodniopomorskie

3

Instytucja Pośrednicząca

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

4

Tryb

konkursowy

5

Numer konkursu

1/9.2/IN/11

6

Wartość alokacji na konkurs

12 589 810,00 zł

7

Temat projektu innowacyjnego

Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego/ regionalnego rynku pracy

8

Typ projektu

Projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym

9

Tytuł projektu        

Innowacyjne podręczniki do kształcenia zawodowego

10

Data podpisania umowy

08.12.2011 r.

11

Strona www projektu/beneficjenta

http://ebook-24.edu.pl/

http://www.europil.pl/

12

Beneficjent

 

EUROPIL Elżbieta Pilch

ul. Gwarna 52/5

70-789 Szczecin

tel. 918137607

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

13

Status prawny instytucji Beneficjenta

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikroprzedsiębiorstwo

14

Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta

 

Elżbieta Pilch

ul. 5-go Lipca 14

70-376 Szczecin

tel. 918137607

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

15

Okres realizacji projektu

01.01.2012 r. – 31.12.2015 r.

16

Zakontraktowany budżet projektu

2 655 200,00 zł

17

Zwięzły opis produktu finalnego

PRODUKT FINALNY to opracowany model
e-podręcznika dla kształcenia zawodowego złożony z następujących elementów:

-2 programy szkoleniowe dla nauczycieli (szkolenia techniczne związane z obsługą narzędzi, szkolenia miękkie dot. barier
w korzystaniu z multimediów)

-Podręcznik metodyczny dla nauczycieli wraz
z modelowymi konspektami zajęć do pracy
z uczniami

-Modelowy e-podręcznik dla szkół zawodowych z uwzględnieniem dorobku szkolnictwa brytyjskiego

-Publikacja dot. wykorzystania multimedialnych narzędzi wsparcia kształcenia zawodowego

-Multimedialna Platforma kształcenia zawodowego wykorzystująca rozwiązania brytyjskie w tej dziedzinie

Opisany w formie poradnika (publikacja książkowa + plik w formie elektronicznej) model będzie przedmiotem upowszechnienia
i włączania do polityki. Dodatkowo, poszczególne elementy modelu będą upowszechniane w postaci pakietów informacyjnych, na portalu internetowym oraz w trakcie spotkań i prezentacji.

18

Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie

UŻYTKOWNICY –dyrektorzy szkół, nauczyciele przedmiotów zawodowych i kierownicy kształcenia zawodowego, którzy w codziennej pracy będą korzystać z wypracowanego modelu:

- w wymiarze testowania – 20 (2 os. z każdej szkoły)

- w wymiarze upowszechniania – 40 os. (os. biorące udział w szkoleniach) + 120 os. (nauczyciele kształcenia zawodowego)

- w wymiarze docelowym – ok.300 os.

2. ODBIORCY – uczniowie szkół zawodowych zamieszkali na terenie woj. zachodniopomorskiego

- w wymiarze testowania – min. 200 os.

- w wymiarze upowszechniania – 400 os.

- w wymiarze docelowym – ok. 1000 os.

19

Partnerzy krajowi

  1. AG Doradztwo, ul. Lelewela 28, 61-409 Poznań
  2. Doradztwo Społeczne i Gospodarcze, ul. Św. Wojciech 22/24 m.7, 61-749 Poznań

20

Partnerzy zagraniczni

Olga Mausch-Debowska, 3/1 630 Govan Road, G51 2AQ Glasgow, UK

21

Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej

- wsparcie ekspercie – spotkania w Polsce
z ekspertem zagranicznym przy opracowywaniu wstępnej i finalnej wersji produktu oraz strategii wdrażania projektu

- 2 wyjazdy studyjne do Wielkiej Brytanii, (kadra proj. + nauczyciele szkół zawodowych -łącznie 15 os.) - zapoznanie kadry proj.
i nauczycieli kształcenia zawodowego
z najnowocześniejszymi brytyjskimi metodami nauczania w kształceniu zawodowym (m.in. wykorzystanie ICT, inne nietradycyjne metody) oraz wskazanie modelowych rozwiązań pomocnych przy opracowywaniu
e-podręcznika oraz platformy edukacyjnej.

- analiza rozwiązań brytyjskich w zakresie
e-podręczników.

22

Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych

 

Realizowane przez Lidera, AG Doradztwo, Doradztwo Społeczne i Gospodarcze 2-fazowo zgodnie z planem będącym elementem „Strategii wdrażania proj.…”. Celem I FAZY (po walidacji produktu) będzie wzbudzenie zainteresowania proj. i upowszechnienie rezultatów cząstkowych wśród potencjalnych użytkowników i odbiorców poprzez:

- uruchomienie, moderowanie i promocję portalu edukacyjnego – będącego podstawowym źródłem informacji o postępie prac i powstałych produktach

- wysyłkę pakietów informacyjnych nt. rezultatów cząstkowych (pocztą tradycyjną i elektroniczną)

- media relations – budowa komunikatów prasowych, kontakty z mediami regionalnymi i specjalistycznymi

Celem II FAZY będzie realizacja STRATEGII UPOWSZECHNIANIA I WŁĄCZANIA PRODUKTU FINALNEGO DO POLITYKI, tj. upowszechnianie modelu e-podręcznika wśród użytkowników i odbiorców z woj. zachodniopomorskiego i włączenie produktu do gł. nurtu polityki poprzez:

- intensyfikację działań z I fazy w odniesieniu do produktu finalnego (m.in. artykuły sponsorowane)

- wydruk i upowszechnienie publikacji książkowej dot. multimedialnych narzędzi kształcenia zawodowego (500 szt.)

- szkolenia dla nauczycieli kształcenia zawodowego (30 os. /przedstawiciele 15 szkół)

- 4 seminaria dla dyr. szkół, nauczycieli
i kierowników kształcenia zawodowego oraz innych zainteresowanych wypracowanymi produktami w subregionach: koszalińskim, stargardzkim, szczecińskim, m. Szczecin. (4 x min. 50 os.)

- szkolenia blended learing dla uczniów (400 os.)

- konferencja kończąca proj. dla użytkowników i odbiorców produktu (min. 100 os.).


 

 PUBLIKACJE OIS

B 1 2014

 

cas logo

Statystyki rynku pracy

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
/