and
Get Adobe Flash player

Projekty Innowacyjne PO KL

1

Priorytet / Działanie

VIII/ Działanie 8.1

2

Województwo

zachodniopomorskie

3

Instytucja Pośrednicząca

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

4

Tryb

konkursowy

5

Numer konkursu

1/8.1.2/IN/11

6

Wartość alokacji na konkurs

9 500 000,00 PLN

7

Temat projektu innowacyjnego

Metody utrzymania aktywności zawodowej pracowników w grupie wiekowej 50+

8

Typ projektu

Projekt innowacyjny testujący

9

Tytuł projektu        

PI- 50+ dla 50+ czyli Akademia rozwoju kompetencji w zakresie uczenia osób powyżej 50. roku życia

10

Data podpisania umowy

08.03.2012 r.

11

Strona www projektu/beneficjenta

www.cds.krakow.pl

12

Beneficjent

 

Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. D. Bieńkowska, C. Ulasiński, J. Szymańska

ul. Szlak 65/1004, 31-153 Kraków

tel.12 623 77 40

13

Status prawny instytucji Beneficjenta

Spółka cywilna prowadząca działalność w oparciu o umowę zawartą na podstawie KC-mikroprzedsiębiorstwo

14

Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta

 

Justyna Szymańska

ul. Szlak 65/1004, 31-153 Kraków

tel.12 623 77 40

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

15

Okres realizacji projektu

01.02.2012 – 31.01.2015

16

Zakontraktowany budżet projektu

2 195 072,00 zł

17

Zwięzły opis produktu finalnego

Produktem finalnym będzie metodologia przygot.os.50+ do pracy trenerskiej i coachingowej na rzecz osób w zbliżonym wieku. Przyjmie ona postać zestawu elementów:

Podprodukt A-scenariusz procedury kwalifikowania os. 50+ do ucz. w procesie przygotowania do roli trenera/coacha.

Podprodukt B-scenariusz modułu wprowadzającego (w tym program szkoleń, warsztatów oraz spotkań dorad)

Podprodukt C-scenariusz modułu rozwoju kompetencji trenerskich w pracy z 50+ (w tym program jw.)

Podprodukt D-scenariusz modułu rozwoju kompetencji coachingowych (w tym program jw.)

Podprodukt E-scenariusz modułu sprawdzającego (praktycznego): wskazówki dot. organizacji otwartych praktyk trenerskich oraz organizacji praktyk coachingowych oraz plan spotkań doradczych

Podprodukt F-opis systemu doradztwa wspierania w wykorzystaniu nowych kompetencji dla absolwentów Akademii (plany spotkań doradczych)

Podprodukt G-Podręcznik dla prowadzących proces szkol.-doradczy dla T/C w ramach Akademii zawierał będzie opis zasad prowadzenia całości procesu, zasad korzystania ze scenariuszy, wskazówki oraz porady dla os. prowadzących poszczególne moduły/zajęcia z programem szkolenia dla prowadzących proces szkol.-doradczy w ramach Akademii zawierał będzie szczegółowy plan, pakiet materiałów dla trenera i uczestników oraz zestaw ćwiczeń wraz w opisem.

Produkt finalny zawierał .będzie dodatkowo elementy prezent. analizę specyfiki pracy ze względu na płeć osób szkolących i szkolonych (np. praca T. z gr.K,M, mieszaną, praca C. K/M z klientem K,M)

Produkt finalny będzie funkcjonował zarówno w postaci drukowanej (przekazywanych w fazie upowszechniania i włączania),jak i elektronicznej (dostępny na stronie www projektu).

18

Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie

Użytkownicy (U):

a)wymiar docelowy – instytucje szkoleniowe i org. prowadzące .szkoły/kursy dla T/C z woj. zach-pom (558 inst. szkol.-na podst. Rejestru Instytucji Szkoleniowych)

b)wymiar upowszechniania i włączania – przedstawiciele instytucji szkoleniowych i organizacji prowadzących szkoły/kursy dla T/C z woj.zach-pom-100 os.(40os. na konferencji; 60 os. na otwartych seminariach) z uwzględnieniem   zróżnicowania subregion.

c)wymiar testowania – 3 instytucje z woj. zach-pom., z czego każda będzie testowała produkt finalny na grupie 10os.

Odbiorcy (O):

a)wymiar docelowy – osoby pracujące 50+(KiM) z woj. zach-pom., posiadające motywację do roli T/C oraz kompetencje, które mogą przekazać innym os.50+;

Pośrednio docelową grupą odbiorców będą wszystkie osoby pracujące 50+ z zach-pom., zainteresowane podnoszeniem kompetencji, które skorzystają z usług T/C (159 tys. os. 50+ aktywne zawodowo w 2010);

b)wymiar upowszechniania i włączania – osoby prac. 50+(KiM) z woj. zach-pom., posiadające motywację do roli T/C oraz kompetencje, które mogą przekazać innym os.50+,ich liczba zależy od aktywności U w wymiarze upowszechniania i włączania – założenie, że minimum 5 instytucji rozpocznie realizację Akademii w fazie upowszechniania i włączania, co przekłada się na minimum 30 odbiorców;

c)wymiar testowania – grupa 30 os.50+ posiadajaca motywację do roli T/C; kompetencje wpisujące się w zidentyfikowane potrzeby rozwoju kompetencji osób 50+ oraz predyspozycje edukacyjne; nieposiadające doświadczenia trenerskiego lub doświadczenia minim.-max 40h szkol. w ciągu ubiegłych 3 lat; rekrutacja z uwzględnieniem zróżnicowania płci (po min. 10 KiM) w celu analizy różnic płciowych w odbiorze produktu finalnego i testowania elementów dotyczących specyfiki pracy ze względu na płeć.

19

Partnerzy krajowi

Nie dotyczy

20

Partnerzy zagraniczni

Nie dotyczy

21

Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej

Nie dotyczy

22

Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych

 

Do upowszechniania i włączania przeznaczone wszystkie podprodukty (A-G). Działania upowszechniające ukierunkowane na publiczne i niepubliczne instytucje szkoleniowe z woj. zach-pom, włączenia wertykalne ukierunkowane na Instytucje Rynku Pracy, PUP i WUP w regionie. Cel upowszechniania: poinformowanie wszystkich instytucji szkoleniowych w regionie nt. wypracowanych produktów i wskazanie korzyści wynikających z ich wykorzystania we własnych działaniach szkoleniowych, szczególnie w przypadku organizacji prowadzących działania typu train the trainers. Cel działań włączających wertykalne: poinformowanie inst. zajmujących się aktywizacją zawodową   i zlecających działania edukacyjne skierowane do osób 50+ o powstałej metodologii i konieczności uwzględnienia specyfiki pracy edukacyjnej z grupą osób 50+.

Działania:

- konferencja regionalna: Jak zwiększyć efektywność uczenia 50+ ;

- 6 szkoleń otwartych – po 2 w każdym subregionie (dla inst. szkol. z terenu subregionów);

- 6 spotkań otwartych z IRP, PUP, WUP, org. pracodawców i innymi instytucjami zlecającymi edukację osób 50+;

- otwarte indywidualne konsultacje dla instytucji szkoleniowych zainteresowanych wykorzystaniem i wdrożeniem produktu finalnego;

- akcja mailingowa informująca o Produkcie finalnym skierowana do IRP regionu;

- strona www – zamieszczenie elektronicznej wersji produktów z filmem promującym produkt finalny;

-broszura/przewodnik informacyjny z CD zawierający produkt finalny 600 szt.;

-artykuły sponsor. promujące ideę adekwatnego i efektywnego uczenia 50+ oraz wypracowanej metodologii.

 

 PUBLIKACJE OIS

B 1 2014

 

cas logo

Statystyki rynku pracy

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
/