and
Get Adobe Flash player

 

Projekty Innowacyjne PO

1.

Priorytet / Działanie

Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki/ Działanie 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie

2.

Województwo

zachodniopomorskie

3.

Instytucja Pośrednicząca

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

4.

Tryb

konkursowy

5.

Numer konkursu

1/8.1.2/IN/11

6.

Wartość alokacji na konkurs

9 500 000,00 zł

7.

Temat projektu innowacyjnego

Poszukiwanie metod zwiększenia zaangażowania partnerów społecznych i gospodarczych na rzecz wzmocnienia potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw

8.

Typ projektu:  

Projekt innowacyjny testujący

9.

Tytuł projektu

Zachodniopomorskie liderem dialogu społecznego. Model wspierania aktywności partnerów społecznych i gospodarczych w budowaniu możliwości adaptacyjnych przedsiębiorstw

10.

Data podpisania umowy

09.11.2011

11.

Strona www projektu/beneficjenta

www.navigator.com.pl

12.

Beneficjent

 

Nawigator Doradztwo Gospodarcze

Sławomir Kośmicki

ul. Michałowo 15

61-314 Poznań

Tel. 604 100 613

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

13.

Status prawny instytucji Beneficjenta

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikroprzedsiębiorstwo

14.

Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta

 

Małgorzata Kośmicka

ul. Michałowo 15

61-314 Poznań

Tel. 604 102 685

e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

15.

Okres realizacji projektu

01.01.2012-31.12.2014

16.

Zakontraktowany budżet projektu

1 922 342,13 zł

17.

Zwięzły opis produktu finalnego

 

Produktem finalnym projektu będzie opracowanie uniwersalnego modelu wspierania aktywności partnerów społecznych i gospodarczych (PSiG) w procesie budowania możliwości adaptacyjnych przedsiębiorstw poprzez zarządzanie procesem dialogu społecznego.

W skład modelu wejdą następujące produkty pośrednie:

a) raport z pogłębionej analizy problemu;

b) raport z badania w zakresie wpływu płci na członkostwo w organizacjach związków zawodowych (ZZ) i organizacjach pracodawców (OP) oraz aktywność w dialogu społecznym;

c) katalog syntetycznych wskaźników w zakresie zarządzania dialogiem społecznym przez przedsiębiorstwa ZZ i OP w woj. zachodniopomorskim (ZP);

d) katalog dobrych praktyk;

e) zestaw opracowanych rekomendacji pozwalających efektywnie wdrażać przedsięb., ZZ i OP;

f) rekomendacje dla decydentów – przedstawicieli JST i władz regionu;

g) raport z testowania produktu;

h) instrukcja dla użytkowników i odbiorców metody;

i) konferencja nauk;

j) seminarium dla JST;

k) szkolenia dla odb.i użytk.;

Produkty pośrednie przygotowane zostaną tak, aby były funkcjonalne z punktu widzenia potrzeb grup docelowych: użytk. i odbiorc. nowych rozwiązań, co zagwarantować ma udział odbiorców i użytk. na wszystkich etapach realizacji projektu. Produkt finalny przyjmie postać modelu, zawierającego opis i instrukcje zastosowania ww. produktów pośrednich.

INNOWACYJNOŚĆ projektu przejawiać się będzie w 3 obszarach:

1-wymiar formy wsparcia (instrumentu/produktu) - nie istnieje w ZP. ani w innym regionie kraju ujednolicony i system. model wspierania aktywności PSiG poprzez zarządzania dial. społ;

2-wymiar problemu- brakuje statystyk, które obejmowałyby dane jakościowe i ilościowe w obszarze zarządz. procesem dial. społ. Dotychczasowe publikacje na temat aktywności PSiG i dialogu społ. na rzecz wzmacniania adaptacyjn. przeds. bazują jedynie na ogólnych danych statyst. i nie odnoszą się do regionu;

3-kontekst wymiaru uczestnika- projektem objęta zostanie grupa docelowa w postaci przedst. wszystkich stron dial. społ. Przedst. przeds, ZZ i OP. Podejmowane do tej pory działania wspierały w sposób indyw. strony dialogu (projekty szkol. i dorad. dla przeds i ZZ, zwykle w obrębie branży). Jak do tej pory nie realizowano projektu, którego celem byłoby jednoczesne włączenie w proces wypracowywania rozwiązań wszystkich stron dialogu. Nieograniczony dostęp do wyprac. narzędzi zostanie zapewniony poprzez stworzenie portalu intern. pozwalającego korzystać z wypracowanych produktów oraz punktu konsult. Udział wszystkich przedst. odbiorców i użytkowników w proc. tworzenia produktu, testowania i upowsz. (szkolenia, szeroki dostęp do publikacji) stanowi o przewidywanej trwałości projektu.

18.

Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność

a) Odbiorcy - pracownicy przedsiębiorstw z woj. zachodniopomorskiego;

Użytkownicy – decydenci, członkowie związków zawodowych i organizacji pracodawców, a także władze gmin jako podmioty oddelegowane do tworzenia dialogu społ. przedsiębiorstw i PSiG na szczeblu lokalnym oraz władze regionalne - jako podmioty propagujące i/lub wdrażające nowe rozwiązania w polityce, na podstawie uzyskanej w projekcie wiedzy, w postaci wypracowanych narzędzi i standardów. Odbiorcy i użytkownicy zostaną włączeni w prace nad produktem na każdym z etapów prac. W grupie roboczej uczestniczącej we wszystkich etapach prac znajdzie się 50% K i M. Kontekst płci będzie podlegał badaniu na etapie pogłębionej diagnozy. Na etapie pogłębionej diagnozy i przygotowania wstępnej wersji produktu w pracach będzie brało udział 6 pracowników przedsiębiorstw, 2 przedstawicieli ZZ i 2 przedstawicieli OP (6K i 6M). Na etapie testowania 16 pracowników przedsiębiorstw, 6 przedstawicieli ZZ i 4 przedstawicieli OP będzie uczestniczyło w weryfikowaniu założeń modelu użytkując model i produkty pośrednie (13K i 13M). Na etapie upowszechniania w szkoleniach weźmie udział 140 K i 140 M (prac. przeds., członkowie ZZ i OP). 6 prac. przeds. 2 przedstawicieli ZZ i 2 przedstawicieli OP z zespołu roboczego będzie dzielić się swoimi doświadczeniami w czasie szkoleń. W konferencji i seminarium wezmą udział wszyscy członkowie ZZ (10 os) oraz 40 przedstawicieli JST z ZP. Przedst. grup docelowych będą także brali udział w ewaluacji projektu oraz w czasie badań na temat oceny standardów dial. społ (2x26 os), wiedzy o dialogu społecznym (2x26os), badaniu fokusowym (1x12os) oraz w zakresie oceny satysfakcji z dial. społ. (2x26os). Na etapie upowszechniania opracowane materiały na temat nowej metody trafią do odbiorców - prac. przedsięb.-900 szt. przeds. ZZ i OP 100szt, a także JST 100 szt.

 

Partnerzy krajowi

Instytut HR Ewa Gordziej – Niewczyk

Partner działa od 6 lat prowadzi projekty naukowo - badawcze, szkoleniowe i doradcze. Ściśle współpracuje od 2006 ze środowiskiem naukowym (w tym z 7 pracownikami naukowymi).

19.

Partnerzy zagraniczni

Nie dotyczy

20.

Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej

Nie dotyczy

21.

Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych

 

Przedmiotem upowszechn. i włączania do polityki będą element pośrednie produktu. Upowszech. odbywało się będzie poprzez konferencję nauk. (30 osób przeds. środ. nauk. z ZP 15K i 15M), szkolenia dla grupy użytk. i odbiorców (280 osób 140K, 140M zgodnie z założonym parytetem 50/50, wydawanie i rozpowszech. publ. w formie informatorów (1000) instrukcji (1000) dla przedsięb, ZZ, OP oraz kampanię inform. w prasie, stronę intern., punkt konsult. Włączanie do polityki nastąpi poprzez organiz. semin.dla 40 przedstawicieli JST (25M i 15K z uwagi na proporcje kadry zarządz. w JST ), dystrybucję materiałów na masową skalę (1000 szt) oraz włączenie modelu do pracy ZZ i OP. Model ma formę otwartą. Przetestowanie dopuszcza jego rozwój i objęcie nim innych regionów kraju. Udział reprezentatywnej grupy przedstawicieli PSiG na wszystkich etapach realizacji gwarantuje użytkowanie i oddolne upowszechnianie modelu. Masowe stosowanie modelu będzie wymagało jedynie nakładów związanych z rozpowszechnianiem modelu i cyklicznym monitorowaniem zmian społecznych.


 

 PUBLIKACJE OIS

B 1 2014

 

cas logo

Statystyki rynku pracy

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
/