Produktem finalnym projektu będzie opracowanie uniwersalnego modelu wspierania aktywności partnerów społecznych i gospodarczych (PSiG) w procesie budowania możliwości adaptacyjnych przedsiębiorstw poprzez zarządzanie procesem dialogu społecznego.
W skład modelu wejdą następujące produkty pośrednie:
a) raport z pogłębionej analizy problemu;
b) raport z badania w zakresie wpływu płci na członkostwo w organizacjach związków zawodowych (ZZ) i organizacjach pracodawców (OP) oraz aktywność w dialogu społecznym;
c) katalog syntetycznych wskaźników w zakresie zarządzania dialogiem społecznym przez przedsiębiorstwa ZZ i OP w woj. zachodniopomorskim (ZP);
d) katalog dobrych praktyk;
e) zestaw opracowanych rekomendacji pozwalających efektywnie wdrażać przedsięb., ZZ i OP;
f) rekomendacje dla decydentów – przedstawicieli JST i władz regionu;
g) raport z testowania produktu;
h) instrukcja dla użytkowników i odbiorców metody;
i) konferencja nauk;
j) seminarium dla JST;
k) szkolenia dla odb.i użytk.;
Produkty pośrednie przygotowane zostaną tak, aby były funkcjonalne z punktu widzenia potrzeb grup docelowych: użytk. i odbiorc. nowych rozwiązań, co zagwarantować ma udział odbiorców i użytk. na wszystkich etapach realizacji projektu. Produkt finalny przyjmie postać modelu, zawierającego opis i instrukcje zastosowania ww. produktów pośrednich.
INNOWACYJNOŚĆ projektu przejawiać się będzie w 3 obszarach:
1-wymiar formy wsparcia (instrumentu/produktu) - nie istnieje w ZP. ani w innym regionie kraju ujednolicony i system. model wspierania aktywności PSiG poprzez zarządzania dial. społ;
2-wymiar problemu- brakuje statystyk, które obejmowałyby dane jakościowe i ilościowe w obszarze zarządz. procesem dial. społ. Dotychczasowe publikacje na temat aktywności PSiG i dialogu społ. na rzecz wzmacniania adaptacyjn. przeds. bazują jedynie na ogólnych danych statyst. i nie odnoszą się do regionu;
3-kontekst wymiaru uczestnika- projektem objęta zostanie grupa docelowa w postaci przedst. wszystkich stron dial. społ. Przedst. przeds, ZZ i OP. Podejmowane do tej pory działania wspierały w sposób indyw. strony dialogu (projekty szkol. i dorad. dla przeds i ZZ, zwykle w obrębie branży). Jak do tej pory nie realizowano projektu, którego celem byłoby jednoczesne włączenie w proces wypracowywania rozwiązań wszystkich stron dialogu. Nieograniczony dostęp do wyprac. narzędzi zostanie zapewniony poprzez stworzenie portalu intern. pozwalającego korzystać z wypracowanych produktów oraz punktu konsult. Udział wszystkich przedst. odbiorców i użytkowników w proc. tworzenia produktu, testowania i upowsz. (szkolenia, szeroki dostęp do publikacji) stanowi o przewidywanej trwałości projektu.
|