Projekty Innowacyjne PO KL
|
1
|
Priorytet / Działanie
|
VIII/ Działanie 8.1
|
2
|
Województwo
|
zachodniopomorskie
|
3
|
Instytucja Pośrednicząca
|
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
|
4
|
Tryb
|
konkursowy
|
5
|
Numer konkursu
|
1/8.1.2/IN/11
|
6
|
Wartość alokacji na konkurs
|
9 500 000,00 PLN
|
7
|
Temat projektu innowacyjnego
|
Wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki
|
8
|
Typ projektu
|
projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym
|
9
|
Tytuł projektu
|
Zachodniopomorska Platforma Transferu Technologii
|
10
|
Data podpisania umowy
|
26.06.2012 r.
|
11
|
Strona www projektu/beneficjenta
|
http://www.proregio.org.pl/
|
12
|
Beneficjent
|
Fundacja ProRegio
ul. 23 lutego 7/3
61-741 Poznań
|
13
|
Status prawny instytucji Beneficjenta
|
Fundacja
|
14
|
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Marek Kotecki
ul. 23 lutego 7/3
61-741 Poznań
Tel: 61-8550528
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
15
|
Okres realizacji projektu
|
01.07.2012 r. do 30.06.2015 r.
|
16
|
Zakontraktowany budżet projektu
|
1 082 370,00 PLN
|
17
|
Zwięzły opis produktu finalnego
|
W ramach ZPTT powstanie portal internetowy oferujący narzędzia wsparcia współpracy nauki i biznesu: generator umów, generator regulaminu wynalazczości, kalkulator wyceny technologii, serwis ofert i zapytań technologicznych. Serwis zgromadzi firmy oraz instytucje naukowe zajmujące się poszczególnymi branżami i użytkownicy sporządzający ofertę lub zapytanie wybierając jedną z nich, będzie ją automatycznie przesyłał do nich. Serwis będzie na bieżąco rozbudowywany o nowe firmy i instytucje. Oprócz tego portal będzie miał możliwość założenia konta, na stronie będą ukazywały się aktualności. Ważnym elementem będzie zakładka dotycząca prawnych aspektów TT, gdzie znajdą się m.in. orzeczenia NSA, Urzędu Skarbowego, a także wykładnie przepisów warunkujących proces współpracy nauki i biznesu.
|
18
|
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie
|
ODBIORCY – pracownicy naukowi i naukowo-dydaktyczni uczelni i jednostek naukowych z woj. zachodniopomorskiego oraz pracownicy z przedsiębiorstw z woj. zachodniopomorskiego. W ramach diagnozy i analizy problemu przewidziano udział 30 (kobiet i mężczyzn) potencjalnych odbiorców. W ramach testowania wsparciem objętych zostanie 10 osób (kobiet i mężczyzn) odbiorców i użytkowników, którzy się zalogują i skorzystają z narzędzi zaproponowanych w portalu.
UŻYTKOWNICY – wszystkie jednostki odpowiedzialne za TT na uczelniach i w przedsiębiorstwach. Użytkownicy wezmą udział w zadaniu Diagnoza i analiza problemu (5 osób). W ramach testowania planuje się udział 5 pracowników z minimum 2 centrów TT z regionu, którzy będą opiniowali produkt. W ramach upowszechniania informacji o produkcie finalnym, podręcznik otrzyma 100 pracowników instytucji wspierających TT, w tym min. 3 centrów TT z regionu.
|
19
|
Partnerzy krajowi
|
Nie dotyczy
|
20
|
Partnerzy zagraniczni
|
Eurocultura
Via del Mercato9 Nuovo
44/G – I- 36100 Vicenza
WŁOCHY
Wybrany ze względu na szereg podejmowanych innowacyjnych rozwiązań z zakresu współpracy sektora nauki i biznesu. Rola partnera będzie polegać na opracowywaniu metod badania przedstawicieli GD z uwzględnieniem specyfiki naukowców i przedsiębiorców. Jego doświadczenie posłuży na etapie badania, ale również podczas opracowywania produktu finalnego.
|
21
|
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowe
|
Współpraca przybierze model wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy liderem a partnerem. Partner udostępni analizy z badań jakie prowadzi, które pomogą liderowi efektywniej przeprowadzić etap testowania. Informacje uzyskane od Partnera pozwolą na kompleksowe przeanalizowanie sytuacji użytkowników oraz odbiorców i dzięki temu właściwsze dostosowanie produktów do wymagań GD. Partner uczestniczyć będzie przy opracowywaniu produktu finalnego.
|
22
|
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
w ramach upowszechniania zostanie wydany podręcznik opisujący etap opracow. wstępnej edycji prod., test. oraz ostateczną wersję produktu finalnego, która zawierać będzie instrukcję dotyczącą korzystania z prod. Podręcznik zostanie wysłany do 100 potencjalnych użytkowników. W celu rozszerzenia dostępności, podręcznik w formacie PDF znajdzie się na platformie. Drugim elementem dotyczącym włączenia do głównego nurtu polityki będzie zorganizowanie konferencji prasowej dla 30 osób. W trakcie konferencji opracowana będzie strategia włączania do nurtu polityki. W tym celu zostaną wystosowane pisma do władz lokalnych.
|